søndag 19. juni 2011

I Knappeteltets rike

Hei igjen. Har kommet frem til hoteller i Narvik etter 24.5 mil. Avslutningen fra Bjerkvik til Narvik var drøy. Også idag har jeg hatt godværet med meg! Fra Lyngen forbi flere militærleire og så stupte jeg ned fra fjellet til idylliske Bjerkvik. Bildet til venstre er tatt noen mil sør for Målselv, mens til høyre tar jeg en velfortjent kaffepause med tørket reinkjøtt.




















Idag har restitusjonsopplegget vært perfekt, og jeg gjorde Booster-blandingen enda fyldigere enn de to første dagene. Det fortsettter jeg med. Imorgen er den etappen jeg gruer meg mest til: Tunnell-etappen.

Mens jeg passerte militærstedene idag ble dette diktet til:

Det var her vi tjente landet
Det var her vi krøp og sleit
Det var her sersjanten kjeftet
Han var riktig dum og teit

Det var her vi lå på senga
Og lærte å bli lat
Vi brukte alle penga
Og ble en slags soldat

Det var her vi skulle glede oss til
Siste dimmestund
Huske kulene på lenka
Men hva lærte vi i grunn?


Følg med videre!

1 kommentar:

  1. Supert dette, ser ut som at du har en kjempeopplevelse! Regnet kommer vel i morgen, men det er bare å stå på! :)

    /SR

    SvarSlett